سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارسال بسته به شهرستان



بسته‌ام را چطوری به شهرستان بفرستم؟ چه شرکت‌هایی ارسال بسته به شهرستان دارند؟ چه روش‌هایی برای ارسال بسته وجود دارد و کدام روش برای من مناسب‌تر است؟ کدام روش سریع‌تر و ارزان‌تر است؟ و ...

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید بسته‌ای را به شهرستان ارسال کنید و با قوانین و روش‌های آن آشنا نیستید و یا تا قبل از این فقط از شرکت پست برای ارسال بسته استفاده کرده‌اید و با شرکت‌های دیگر ارسال بسته آشنا نیستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. قرار است در این مقاله به تمام سوال‌های احتمالی شما که در ابتدای مقاله آن‌ها را نام بردیم پاسخ بدهیم.

ارسال بسته به شهرستان از لحاظ نحوه ارسال به دو شکل ارسال زمینی و یا ارسال هوایی انجام می‌شود. در ادامه مقاله این دو روش و تفاوت آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

ارسال زمینی

ارسال زمینی یکی از روش‌های ارسال بسته است که از طریق مسیرهای زمینی و خودروهای حمل بار انجام می‌شود. در این روش با توجه به فاصله مبداء تا مقصد زمان ارسال بسته متغیر است و معمولا بین 2 تا 5 روز طول می‌کشد. در بعضی از شرکت‌های حمل و نقل این زمان کوتاه‌تر بوده و 1 تا 3 روز کاری زمان می‌برد. اگر از شرکت‌های خصوصی پستی مثل: تیپاکس و یارباکس برای حمل و نقل بسته‌هایتان استفاده کنید، با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید زمان سفر بسته را کوتاه‌تر کنید. البته هزینه ارسال بسته‌ها به عوامل مختلفی مثل فاصله مبداء تا مقصد، ارزش کالا و... بستگی دارد. بعضی از شرکت‌های پستی مثل تیپاکس قبل از ارسال بسته‌ هزینه‌ای بابت جبران خسارت یا به اصطلاح بیمه بسته، از شما دریافت می‌کنند تا در صورتی که آسیبی به بسته‌تان رسید، جبران خسارت به بسته شما تعلق می‌گیرد. جبران خسارت شرایط و قوانینی دارد که بهتر است قبل از ارسال بسته حتما از این قوانین آگاهی کامل پیدا کنید.

ارسال هوایی

ارسال هوایی یک روش ارسال سریع برای بسته‌های شما است. با توجه به فاصله مبداء تا مقصد و شرایط جغرافیایی بعضی از مناطق، شرکت‌های پستی و حمل و نقل از ارسال هوایی استفاده می‌کنند. مدت زمان ارسال هوایی از ارسال زمینی کوتاه‌تر است و معمولا 24 ساعت زمان می‌برد. اما هزینه ارسال هوایی از ارسال زمینی بیشتر است و محدودیت‌های خودش را دارد. حمل و نقل بعضی از کالاها از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و به همین خاطر برای ارسال کالاها محدودیت وجود دارد و هر کالایی را نمی‌شود با این روش ارسال کرد. در این روش مثلا انواع اسپری و خوش بو کننده، اجسام تیز و برنده و کوآد کوپتر(بدون داشتن مجوز) جزو کالاهای ممنوع ارسال هوایی هستند. در این روش ارسال هم مانند ارسال زمینی، جبران خسارت بر اساس قوانین شرکتی که با آن ارسال بسته را انجام می‌دهید، به بسته شما تعلق می‌گیرد.

ارسال سریع بسته ها به شهرستان

در ادامه تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل بسته را به شما معرفی می‌کنیم که بسته‌هایتان را سریع‌تر به مقصد مورد نظر شما ارسال می‌کنند.

یارباکس

یارباکس یکی از شرکت‌های خصوصی حمل و نقل بسته است و بر اساس نوع کالا، بسته‌ها را ارزش گذاری و ارسال می‌کنند. مثلا «خرده بار» و «اشیاء با ارزش» از انواع دسته‌بندی‌هایی است که یارباکس روی کالاها انجام می‌دهد و روش ارسال بسته را بر اساس این دسته‌بندی انتخاب می‌کند. یارباکس با توجه به قوانین داخلی که دارد، بسته‌ها را بیمه کرده و آن‌ها را سریع به مقصد ارسال می‌کند. برای آشنایی بیشتر با نحوه ارسال بسته، به سایت یارباکس سر بزنید.

تیپاکس

تیپاکس یک شرکت پست خصوصی و بنیان گذار صنعت کوریر سرویس استیعنی بسته‌ها را با روش درب به درب ارسال می‌کند. همه مراحل از ثبت سفارش تا رهگیری و ارسال بسته به صورت آنلاین و از طریق سایت و اپلیکیشن مای‌تیپاکس انجام می‌شود. با توجه به فاصله مبداء تا مقصد و موقعیت جغرافیایی مقصد، مناسب‌ترین و سریع‌ترین روش برای ارسال(اکسپرس زمینی یا اکسپرس هوایی) انتخاب می‌شود. زمان ارسال بسته‌ به شهرستان با تیپاکس 1 تا 3 روز بوده و همه بسته‌ها با توجه به قوانین تیپاکس، جبران خسارت می‌شوند. از طریق سایت تیپاکس با قوانین جبران خسارت و نحوه ارسال بسته با تیپاکس آشنا شوید. 

کاراپست

کاراپست یک شرکت حمل و نقل و ارسال سریع هوایی است. کاراپست بسته‌های بین شهری را در روز بعدی کاری، به شهر مورد نظر می‌رساند. البته کاراپست دارای محدوده سرویس‌دهی است و فقط در شهرهایی که دارای شعبه فعال هستند، ارایه خدمات می‌کند. لیست شهرهایی که در محدوده سرویس دهی هستند را می‌توانید در سایت کاراپست مشاهده کنید.

چاپار

شرکت کالارسان چاپار برای ارسال بسته به شهرستان، دو روش ارسال را ارایه می‌کند. سرویس حمل و نقل داخلی و ارسال سریع. در روش ارسال سریع، بسته‌ها را با سرعت بیشتر و به صورت درب به درب به دست گیرنده می‌رساند. نحوه دریافت هزینه در هر دو روش به صورت نقدی یا پس‌کرایه(بعد از تحویل بسته) و یا به صورت پرداخت در محل است. برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت، به سایت چاپار مراجعه کنید.

پست تی‌ان‌تی

شرکت تی‌ان‌تی (TNT) در زمینه ارسال بین‌الملل بسته، فعالیت دارد اما خدمات حمل و نقل داخلی را هم ارایه می‌دهد. در واقع این سرویس برای مشتریان بخش بین المللی تی ان تی طراحی شده و به عنوان یک سرویس تکمیلی برای بخش بین الملل تی ان تی محسوب می‌شود. این شرکت «سرویس همان روز» یا «سرویس روز بعد» را با توجه به شرایط و ویژگی‌هایی بسته ارائه می‌دهد.

الوپست

الوپست سرویس جدید الوپیک است و بسته‌ها و نامه‌های پستی را از درب منزل شهر مبداء به درب منزل شهر مقصد می‌رساند. همه مراحل ثبت سفارش را می‌توانید از طریق اپلیکیشن الوپست انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با الوپست و نحوه کار با اپلیکیشن آن، به سایت الوپست مراجعه کنید.