سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های ارسال بسته به شهرستان

 

برای ارسال بسته به شهرستان به غیر از سرعت ارسال بسته‌ها، موارد دیگری هم اهمیت دارد که قبل از ارسال بهتر است به آن‌ها توجه کنیم. موارد و نکته‌های ریزی که اگر فروشگاه اینترنتی داشته باشید و یا قرار باشد برای یکی از عزیزانتان که شرایط خاصی دارد بسته ارسال کنید، به دردتان می‌خورد.

روش‌های مختلف ثبت سفارش

برای افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند مراجعه هر روزه به دفترهای پستی کار خسته کننده‌ای است. وقتی می‌شود با یک تماس یا چند کلیک ساده ثبت سفارش کرد چرا مراجعه حضوری؟ این روزها شرکت‌های پست خصوصی این امکان را برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند که از بین روش‌های مختلف ثبت سفارش، روشی که برایشان راحت‌تر است را انتخاب کنند. تیپاکس، پست‌بار، الوپست، یارباکس، چاپار و سپیدبال علاوه بر مراجعه حضوری به صورت آنلاین یا تلفنی ثبت سفارش می‌کنند.

پرداخت در محل یا COD 

یکی از علت‌هایی که ممکن است مشتری شما را از ادامه خرید منصرف کند، این است که امکان پرداخت در محل نداشته باشید! وقتی تازه کار هستید و تنها گزینه‌ای که به مشتری ارائه می‌دهید پرداخت اینترنتی است، باید این حق را به مشتری بدهید که برای خرید از شما دچار تردید شود. اگر تازه کار هم نباشید دادن حق انتخاب برای روش پرداخت، حس خوبی به مشتری می‌دهد.

ارسال درب به درب

به خاطر محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده، افراد ترجیح می‌دهند که به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند و حتی کارهای ضروری‌شان را هم تا حد امکان از منزل انجام دهند. پس اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید انتخاب سرویس درب به درب برای ارسال محصولاتتان، نشانه احترام شما به مشتری است. از طرفی ارسال درب به درب برای افرادی که دارای ناتوانی و محدودیت‌های حرکتی هستند بهترین انتخاب است. بسیاری از شرکت‌های پستی کوریر سرویس هستند که در ادامه مقاله آن‌‌ها را معرفی می‌کنیم.

بسته بندی

بسته بندی مورد دیگری است که در ارسال بسته‌ ها بسیار اهمیت دارد خصوصا برای ارسال کالاهای حساس و شکستنی. آثار هنری و نقاشی از جمله کالاهای حساس هستند که باید با دقت و ظرافت بسته بندی و حمل شوند که آسیب نبینند. بنابراین قبل از ارسال بسته‌هایتان، باید حتما این نکته را در نظر بگیرید و بعد دست به انتخاب بزنید.‌ در ادامه تعدادی از شرکت های پستی را معرفی می‌کنیم که موارد بالا را برای ارسال بسته ها در نظر می گیرند و انواع روش پرداخت و ارسال را به مشتریانشان ارائه می‌دهند.

تیپاکس

تیپاکس با سابقه 60 ساله در صنعت حمل و نقل، از انواع روش‌های ارسال و ثبت سفارش تلفنی و آنلاین استفاده می‌کند. شما با یک تماس تلفنی یا از طریق درگاه آنلاین مای‌تیپاکس می‌توانید سفارش خودتان را ثبت کنید. تیپاکس امکان پرداخت در محل و پس‌کرایه را برای مشتریانش فراهم می‌کند. کسب و کارها و فروشگاه‌های مختلف می‌توانند بر حسب میزان سفارش‌های خود، به ‌صورت موردی و یا با عقد قرارداد، از این خدمت استفاده کنند. به این ترتیب خریدار می‌تواند با خیال راحت، درب منزل هزینه سفارش خود را پرداخت کند. از طرف دیگر، فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند با آسودگی، بارهای خود را برای مشتریان ارسال کرده و هزینه آن را از طریق تیپاکس دریافت کنند. درواقع تیپاکس متعهد می‌شود تا هزینه بسته‌های ارسالی را درب منزل گیرنده دریافت کرده و آن را به فروشنده تحویل دهد. همچنین با توجه به متفاوت بودن کالاها، تیپاکس با ارائه شیوه‌های مختلف و بسته ‌بندی‌های مطمئن، سعی دارد تا ضمن حفظ امنیت بسته‌ها، به بهترین شکل ممکن بسته ها را به گیرنده برساند.

پست‌بار

با سرویس درب به درب پست بار بدون خارج شدن از منزل یا محل کار می‌توانید بسته‌هایتان را ارسال کنید. پست بار بدون لحاظ کردن حجم و مسافت (از شرق به غرب ایران) و با جمع‌آوری بسته پستی از درب محل مبدا و تحویل آن به درب محل مقصد هزینه های حمل و نقل را تا 3 برابر کاهش می‌دهد. پست بار بسته ها را بیمه می‌کند و آن‌ها را به سرعت به مقصد می‌رساند.

چاپار

شرکت کالارسانان چاپار با وجود بیش از 100 نمایندگی در سراسر ایران و نمایندگی پست جمهوری اسلامی ایران، خطوط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان و هواپیمایی آسمان امکان ارسال درب به درب بسته های سبک و سنگین را به تمام نقاط ایران فراهم آورده است. این واحد توانایی دریافت هزینه ارسال بسته ها به صورت نقدی(پیش کرایه) و بعد از تحویل (پس‌کرایه) و همچنین دریافت وجه بسته ارسالی از گیرنده (خدمات پرداخت در محل) را دارد و بعد از دریافت هزینه از خریداران نسبت به تسویه حساب آن با فروشندگان کالا در بازه‌های زمانی مشخص اقدام می‌کند. با توجه به اینکه بسته بندی در پروسه حمل کالا مهم‌ترین جایگاه را دارد و یک بسته بندی مطمئن، حفاظت و سلامت کالا را در برابر ضربه، لرزش، فشار، حرارت و... به همراه دارد. شرکت کالارسانان چاپار با آگاهی از آخرین استانداردهای بسته بندی و برخورداری از دستگاه شیرینگ آماده ارائه انواع خدمات بسته بندی کالا است.

سپیدبال

سپیدبال اکسپرس یک سرویس هوایی ارسال بسته به سراسر کشور است و بسته ها را از محل فرستنده دریافت کرده و به آدرس مقصد گیرنده تحویل می‌دهد. زمان تحویل به آدرس در تهران کمتر از 24 ساعت و به آدرس در شهرستان‌ها حداقل 48 ساعت است. سپیدبال هیچ محدودیت وزنی و حجمی برای انتقال بسته ها ندارد. مشتریان می‌توانند با درخواست بارنامه پسکرایه، هزینه ارسال بسته را در زمان تحویل پرداخت کنند. سپیدبال همچنین کالاهای خریداری شده اینترنتی را در کمترین زمان ممکن به آدرس مقصد در کشور تحویل می‌دهد و می‌توانید هزینه کالا را در زمان تحویل پرداخت کنید.